Medewerker Intake / Receptie

Vacature gesloten

Medewerker Intake / Receptie

De Kernen Ammerzoden

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo-opleiding niveau 3-4 richting techniek
  • Minimaal 3-5 jaar relevante en recente werkervaring
  • Je werkt 4 dagen per week op kantoor 
  • Kunnen werken met digitale systemen
  • Goede communicatievaardigheden
  • Goed kunnen doorvragen om het technische probleem helder te krijgen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Klantvriendelijk, geduldig en oplossingsgericht
  • Je werkt op woensdag, donderdag en vrijdag; de overige dag wordt in overleg bepaald

Wat krijg je?

  • €3.114 - €3.892 bruto p/m volgens CAO Woondiensten (afhankelijk van kennis en ervaring) op fulltime basis
  • Eindejaarsuitkering
  • 28-urige werkweek
  • 189,9 vakantie-uren per jaar op fulltime basis
  • Persoonlijk loopbaan- en opleidingsmogelijkheden
  • Sportregeling en cafetariasysteem
  • Telefoon en laptop

Wat doe je?

  • 35% Telefonisch reparatieverzoeken afhandelen
  • 25% Via e-mail of het digitaal systeem reparatieverzoeken afhandelen, inplannen en administratief verwerken
  • 10% Met de Technische Dienst en externe aannemers afstemmen
  • 10% Lopende reparatieverzoeken monitoren
  • 5% Intern overleg
  • 15% Baliewerkzaamheden uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medewerker Intake / Receptie bij De Kernen ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van reparatieverzoeken van huurders. Je start je dag met het telefonisch te woord staan van huurders, waarbij je reparatieverzoeken aanneemt en verwerkt. Het bezitten van technische kennis is hierbij een pluspunt, omdat je de problemen die een huurder aangeeft snel snapt en je ze misschien kan helpen kleinere problemen meteen op te lossen, voordat je de verzoeken eventueel doorstuurt. Naast het telefonisch contact monitor je ook meldingen die via e-mail en het digitale systeem binnenkomen.

Naast het afhandelen van reparatieverzoeken van huurders sta je ook aan de balie huurders te woord. Dat kan zowel telefonisch zijn of als ze binnen komen lopen. Je helpt ze met het oplossen van kleinere problemen, verwijst ze door of vraagt een collega om een vraag te beantwoorden. Ook handel je binnenkomende mails af die op ons algemene mailadres binnenkomen.

In de middag richt je je op het administratief verwerken van de verzoeken en het inplannen van reparaties die niet direct zijn opgelost. Je werkt hierbij nauw samen met zowel de eigen Technische Dienst als externe aannemers om ervoor te zorgen dat reparaties efficiënt en effectief worden uitgevoerd. Bij elke stap houd je het welzijn van de huurders voorop, met als doel: een snelle, effectieve serviceverlening en hoge klanttevredenheid.

Je maakt deel uit van het Klantcontactcentrum. Dit team bestaat uit twee Medewerkers Intake, twee Medewerkers Receptie en een collega die zowel taken voor de Receptie als bij de Intake vervult.

Als je handig bent, het leuk vindt om op afstand huurders te helpen en je het uitdagend vindt om dagelijks voor verschillende vraagstukken te staan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Intake / Receptie

Op een leuke werkdag los je technische problemen van huurders op in samenwerking met de Technische Dienst en heb je samen met collega’s veel verzoeken kunnen afhandelen.

Op een minder leuke werkdag krijg je door extreme weersomstandigheden, zoals een storm of hagelbui, te maken met een overvloed aan reparatieverzoeken. Dit maakt het een uitdaging om alle meldingen binnen de gestelde termijn van twee werkdagen op te lossen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Telefonisch reparatieverzoeken afhandelen
    • Lunch
    • Dagstart
    • Reparatieverzoeken afhandelen, inplannen en administratief verwerken
    • Roostervrije dag
    • Lunch
    • Baliewerkzaamheden uitvoeren
    • Reparatieverzoeken afhandelen, inplannen en administratief verwerken
    • Lopende reparatieverzoeken monitoren
    • Telefonisch reparatieverzoeken afhandelen
    • Dagstart
    • Reparatieverzoeken afhandelen, inplannen en administratief verwerken
    • Met de Technische Dienst en externe aannemers afstemmen

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant belt met een probleem aan een draai-kiepraam op zolder. Wat doe je?

In deze situatie gebruik je jouw (aangeleerde) technische kennis om de klant telefonisch door de stappen te leiden om het probleem zelf op te lossen. Door effectief te communiceren en duidelijke instructies te geven, kan de huurder het probleem zelfstandig oplossen. Dit bespaart tijd voor zowel de huurder als de servicedienst, die zich dan op andere meldingen kan richten.

In deze baan is het belangrijk om enigszins handig te zijn en dat je het leuk vindt om mensen telefonisch te helpen. Je staat klaar om diverse problemen, van elektrische kwesties tot lekkages, telefonisch aan te pakken. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen; daarom moet je een goed aanpassingsvermogen hebben. Je krijgt te maken met verschillende vraagstukken en maakt direct impact op de tevredenheid van de huurders.

Groeipad

Het is mogelijk om eventueel door te groeien naar andere functies in de organisatie. Daarvoor kun je het loopbaanontwikkelingsbudget inzetten.

Medewerker Intake / Receptie
Medewerker Onderhoud
Opzichter

Werken bij De Kernen

Je werkt bij De Kernen in een compacte netwerkorganisatie met ongeveer 58 ander collega’s plezierig samen aan duurzaam en goed wonen in het mooie Rivierengebied. Hierbij krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen onze gezonde en maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk. De winst zit vooral in de impact die we maken voor onze huurders: duurzame woningen in een fijne leefomgeving. We zijn een mensgerichte organisatie die professioneel en slagvaardig is.  

Ruimte voor mensen
Ruimte voor mensen is onze visie. We werken daarom hard aan onze maatschappelijke opdracht: betaalbare en duurzame woonruimte voor iedereen die niet zelf een huis kan kopen. Onze woningcorporatie is een netwerkorganisatie. We zijn goed georganiseerd, gezond en behalen op het gebied van duurzaamheid en klanttevredenheid hoge cijfers: de afgelopen twee jaar hebben we in de top 10 van meest duurzame woningcorporaties gestaan. Ook hebben we veel aandacht voor ‘samenredzaamheid’ en ‘zorg en wonen’. De sfeer is informeel en kun je het best vergelijken met een familiebedrijf, dat gaat voor goede relaties en continuïteit.

Duurzaam samenwerken
Het werkveld van De Kernen is divers en boeiend. Wat je in het nieuws leest, kom je bij ons elke dag tegen. Denk aan de woon- en energiecrisis, het klimaat en de zorg. Hier werk je aan duurzame nieuwbouw, renovaties, energiebesparing, ontwikkeling van nieuwe woonvormen, digitalisering, betaalbare woonlasten, huurders betrekken, leefbare wijken en veel meer. Onze partners zijn onder meer gemeenten, zorg- en welzijnspartijen en andere collega corporaties. Wij rijden 100% elektrisch en collega's die een bedrijfsauto rijden, krijgen thuis een laadpaal. Onze insteek is altijd I=R=B. Een investering in tijd en/of geld moet resultaat opleveren én bijdragen aan de bedoeling van ons werk: mensen ruimte bieden. 

Stagiaires en starters
Ben jij jong? Voor starters, stagiaires en jonge medewerkers hebben we extra aandacht. Je kunt je ruimschoots ontwikkelen in de richting en het tempo dat bij jou past. Ook kun je je aansluiten bij een netwerk van jonge werknemers tot 36 jaar binnen de sector. Dit platform heet Jong Aedes. Hier staat elkaar ontmoeten, inspireren en ontwikkelen centraal. Dit is leuk en interessant! Je kunt hier net zo actief aan deelnemen als je wilt.

Meer weten over het hoe, wat en waarom van werken bij De Kernen?
Kijk deze drie korte filmpjes:

  • Vernieuwd, duurzaam hoofdkantoor in Hedel (medio 2025)
  • 58 werknemers
  • 40% / 60%
  • Hybride werken
  • Netwerken & zelfregie

Collega's

Foto van medewerker Marinus Kempe
Foto van medewerker Gerie Keppel
Foto van medewerker Meike

Marinus Kempe (61) - Directeur-Bestuurder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wonen is een eerste levensbehoefte van mensen. Daar een bijdrage aan leveren vind ik prachtig en waardevol werk. Bij De Kernen sta ik midden in de maatschappij, waarin veel in beweging is. Ik zet me hier vol in op mensgericht organiseren en duurzaam en betaalbaar wonen.

Wat was je vorige baan?
Directeur bij Waterborgh Wonen

Wat doe je in je vrije tijd?
De Natuur in

Gerie Keppel (56) - Werkvoorbereider - vakgroep PO (Planmatig Onderhoud)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij De Kernen heb ik de kans gekregen om te ontwikkelen van een ondersteunende functie naar een zelfstandige functie. Niet alleen energie, maar ook circulariteit en klimaatadaptatie zijn een onderdeel van de verduurzaming van onze woningportefeuille. Samen met onze vakgroepen ervoor zorgen dat huurders een duurzame en comfortabele woning krijgen met betaalbare woonlasten.

Wat was je vorige baan?
Polikliniekassistent kaakchirurgie

Wat doe je in je vrije tijd?
(Ver)bouwen en genieten samen met mijn gezin.

Meike (22) - Stagiair

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Stagelopen bij De Kernen kan ik iedereen aanraden! Vanaf dag één voelde ik me ontzettend welkom binnen de organisatie. Tijdens mijn communicatie-afstudeeronderzoek ben ik veel te weten gekomen over de branche en heb ik veel bijgeleerd op het gebied van communicatie. Daarnaast kreeg ik volop ruimte en tijd om aan mijn onderzoek te werken. Al met al kijk ik met een fijn gevoel terug op deze afstudeerperiode!

Wat was je vorige baan?
Horeca

Wat doe je in je vrije tijd?
Crossfit, terrasje pakken met vriendinnen zijn

Sollicitatieproces

Telefonisch gesprek met Adviseur P&O
Gesprek met collega en P&O
Tweede gesprek met collega's en team Mens & Organisatie
Gesprek arbeidsvoorwaarden

Interessante baan?

Terug naar boven