Terug

Medewerker Communicatie

Vacature gesloten

Medewerker Communicatie

De Kernen Ammerzoden

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 0-3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis in social media management, vormgeving, schrijven en doelgroep-analyses
  • Technologische vaardigheden (digitale platforms, analyse-instrumenten, communicatietools)
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent goed in samenwerken, plannen, organiseren en onderzoeken
  • Je bent creatief en communicatief vaardig

Wat krijg je?

  • €3.229 - €4.887 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Individueel loopbaanbudget, interne trainingen en een breed scala aan opleidingsmogelijkheden
  • Laptop en telefoon
  • Vergoeding thuiswerken
  • Reiskosten woon-werkverkeer

Wat doe je?

  • 50% Content creëren
  • 25% Projecten uitvoeren
  • 15% Evenementen organiseren
  • 10% Intern overleg
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medewerker Communicatie bij De Kernen ben je verantwoordelijk voor het creëren van heldere bewonerscommunicatie. In nauwe samenwerking met Projectleiders Nieuwbouw en collega's van de vakgroep Wonen, vervul je een belangrijke rol bij het ontwikkelen van brochures en nieuwsbrieven via een brandportal. Je organiseert bewonersbijeenkomsten, waarbij je contact onderhoudt met diverse stakeholders, waaronder gemeenten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van het bewonersblad, de interne communicatie (intranet), de arbeidsmarktcommunicatie en social media.

Verder werk je regelmatig samen met externe Vormgevers, waarbij het belangrijk is dat je tijdig de coördinatie van de communicatiemiddelen verzorgt. Daarbij draag je ook zorg voor de externe communicatie met bewoners en gemeenten en voor de interne communicatie via intranet en andere kanalen. Je functie vereist een zelfstandige aanpak, waarbij het belangrijk is dat je je eigen planning maakt en deze afstemt met collega's met wie je samenwerkt. Je bepaalt aan de hand van je planning jouw prioriteiten en neemt eigen verantwoordelijkheid door deze zorgvuldig uit te voeren. Naast het opstellen en handhaven van je eigen planning, komen er ook veel taken en verantwoordelijkheden voort uit zowel de operationele als strategische aspecten. Je hebt veel ruimte voor je eigen creatieve inbreng en nieuwe communicatie oplossingen.

Je wordt onderdeel van team Communicatie, bestaande uit de Adviseur Communicatie en jij als Medewerker Communicatie.

Als je het leuk vindt om content te creëren en je het niet erg vindt om veel verantwoordelijkheid te krijgen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Medewerker Communicatie

Op een leuke werkdag ben je zelfstandig bezig met diverse communicatiemiddelen. Daarbij voer je alle geplande taken soepel uit en onderhoud je goed contact met collega's.

Op een minder leuke werkdag merk je dat door gebrekkige communicatie je taken niet kunnen worden volbracht, waardoor je achter kunt lopen op de planning.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een deadline voor het Bewonersblad, maar de mensen die je wilde interviewen en die hadden toegezegd, hebben de afspraak geannuleerd. Wat doe je?

In een deze situatie is het belangrijk om intern te netwerken en collega’s in te schakelen. Om een effectieve aanpak te realiseren, is het belangrijk om samen te werken met teamleden en gezamenlijk na te denken over innovatieve oplossingen. Het is waardevol om te bespreken wat voor anderen een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Uiteraard is het ook belangrijk om hierbij rekening te houden met de deadline.

Groeipad

Medewerker Communicatie

Werken bij De Kernen

Je werkt bij De Kernen in een compacte netwerkorganisatie met ongeveer 60 andere collega’s plezierig samen aan duurzaam en goed wonen in het mooie Rivierengebied. Hierbij krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen onze gezonde en maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk. De winst zit vooral in de impact die we maken voor onze huurders: duurzame woningen in een fijne leefomgeving. We zijn een mensgerichte organisatie die professioneel en slagvaardig is.

Ruimte voor mensen
Ruimte voor mensen is onze visie. We werken daarom hard aan onze maatschappelijke opdracht: betaalbare en duurzame woonruimte voor iedereen die niet zelf een huis kan kopen. Onze woningcorporatie is een netwerkorganisatie. We zijn goed georganiseerd, gezond en behalen op het gebied van duurzaamheid en klanttevredenheid hoge cijfers: de afgelopen twee jaar hebben we in de top 10 van meest duurzame woningcorporaties gestaan. Ook hebben we veel aandacht voor ‘samenredzaamheid’ en ‘zorg en wonen’. De sfeer is informeel en kun je het best vergelijken met een familiebedrijf, dat gaat voor goede relaties en continuïteit.

Duurzaam samenwerken
Het werkveld van De Kernen is divers en boeiend. Wat je in het nieuws leest, kom je bij ons elke dag tegen. Denk aan de woon- en energiecrisis, het klimaat en de zorg. Hier werk je aan duurzame nieuwbouw, renovaties, energiebesparing, ontwikkeling van nieuwe woonvormen, digitalisering, betaalbare woonlasten, huurders betrekken, leefbare wijken en veel meer. Onze partners zijn onder meer gemeenten, zorg- en welzijnspartijen en andere collega corporaties. Wij rijden 100% elektrisch en collega's die een bedrijfsauto rijden, krijgen thuis een laadpaal. Onze insteek is altijd I=R=B. Een investering in tijd en/of geld moet resultaat opleveren én bijdragen aan de bedoeling van ons werk: mensen ruimte bieden.

Stagiaires en starters
Ben jij jong? Voor starters, stagiaires en jonge medewerkers hebben we extra aandacht. Je kunt je ruimschoots ontwikkelen in de richting en het tempo dat bij jou past. Ook kun je je aansluiten bij een netwerk van jonge werknemers tot 36 jaar binnen de sector. Dit platform heet Jong Aedes. Hier staat elkaar ontmoeten, inspireren en ontwikkelen centraal. Dit is leuk en interessant! Je kunt hier net zo actief aan deelnemen als je wilt.

Meer weten over het hoe, wat en waarom van werken bij De Kernen? Kijk deze drie korte filmpjes:

WAAROM is De Kernen een netwerkorganisatie?

WAT betekent dit voor medewerkers?

HOE werkt de netwerkorganisatie?

  • Vernieuwd, duurzaam hoofdkantoor in Hedel (medio 2025)
  • 60 werknemers
  • 40% / 60%
  • Hybride werken
  • Netwerken & zelfregie

Collega's

Foto van medewerker Carla
Foto van medewerker Moreno
Foto van medewerker Marinus Kempe
Foto van medewerker Bas
Foto van medewerker Mariëlle

Carla

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht meer regelmaat en werk graag in teamverband. Het KCC-team voelde als thuiskomen: behulpzaam, met ruimte voor werk én een luisterend oor. Goede begeleiding, doorgroeimogelijkheden en klantcontact passen bij mij

Wat was je vorige baan?
Van oorsprong uit de zorg (kraamzorg en kinderopvang, 10 jaar). Daarna 12 jaar detailhandel in winkel en backoffice met veel klantcontact. Afgelopen half jaar werkzaam op het secretariaat van een notariskantoor

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk en gezellig gezinsleven met drie volwassen kinderen (twee thuis) en een kleinkind waar ik wekelijks op pas. Ik geniet van uitjes met vrienden, terrasjes, vakanties, etentjes en het leven vieren. Thuis en in de tuin is altijd genoeg te doen, en ik ga graag op pad met de fiets

Moreno

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb zelf als onderhoudsmonteur gewerkt voor verschillende woningcorporaties. Daardoor ben ik gaan solliciteren bij de Kernen. Na het eerste gesprek voelde ik mezelf al meteen welkom!

Wat was je vorige baan?
Ik heb hiervoor op de binnendienst gezeten van een sanitair groothandel. Daarvoor was ik onderhoudsmonteur/ tegelzetter.

Wat doe je in je vrije tijd?
Mijn vrije tijd besteed ik graag met vrienden. Aangezien ik in de stad woon (Den Bosch) zijn de terrasjes dichtbij.

Marinus Kempe - Directeur-Bestuurder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wonen is een eerste levensbehoefte van mensen. Daar een bijdrage aan leveren vind ik prachtig en waardevol werk. Bij De Kernen sta ik midden in de maatschappij, waarin veel in beweging is. Ik zet me hier vol in op mensgericht organiseren en duurzaam en betaalbaar wonen.

Wat was je vorige baan?
Directeur bij Waterborgh Wonen

Wat doe je in je vrije tijd?
De Natuur in

Bas

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via een detacheringskantoor kwam ik bij De Kernen terecht, een voor mij nieuwe wereld. Inmiddels werk ik er 2 jaar in vaste dienst. Vanaf dag één voelde het als een warm bad: een organisatie waar iedereen elkaar kent en de focus echt op mensen ligt.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij de Gemeente, eerst als stagiaire en daarna een tijdje als inhuurkracht voor een paar tijdelijke projecten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Van alles! Ik doe graag leuke dingen met vrienden en familie zoals lekker uiteten, lekker dagjes weg en daarnaast hou ik ook erg van films en series kijken en klus ik graag aan m'n computers!

Mariëlle

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een aantal jaar bij de politie te hebben gewerkt in een sturende en coördinerende functie (op een afdeling die minder direct contact had met de burger) merkte ik dat ik meer wilde bijdragen aan de samenleving op een manier die dichter bij de mens staat. Huisvesting is daarin een essentieel punt: een thuis is de basis van alles. Die gedachte maakte de stap naar de Kernen heel logisch.

Wat was je vorige baan?
Wat mij meteen aansprak, is dat dit een gezonde organisatie is die niet alleen oog heeft voor haar huurders, maar ook écht voor haar medewerkers. Die betrokkenheid geeft energie en motivatie om samen het verschil te maken.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd zoek ik graag ontspanning en laad ik op met het verzorgen van mijn paarden, dagjes uit of op vakantie met mijn kinderen en wandelingen maken met onze hond.

Interessante baan?

Terug naar boven