Terug

Adviseur Strategie & Beleid

Vacature gesloten

Adviseur Strategie & Beleid

De Kernen Hedel

Wat is vereist?

  • Hbo+ werk- en denkniveau
  • 3-5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie
  • (Mede) kunnen ontwikkelen, vormgeven en implementeren van strategisch beleid
  • Je vindt samenwerking tussen mensen (intern en extern) essentieel in je werk
  • Je kunt gezamenlijke belangen zichtbaar maken
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Communicatief vaardig, omgevingsbewust en inspiratiekracht

Wat krijg je?

  • € 3.969 - € 5.903 bruto p/m volgens CAO Woondiensten (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 28 tot 36-urige werkweek (in overleg)
  • 186 uur obv 36-urige werkweek
  • Persoonlijk loopbaan- en opleidingsbudget

Wat doe je?

  • 20% Projecten plannen
  • 20% Projecten uitvoeren
  • 15% Projecten finaliseren
  • 10% Resources verkrijgen
  • 15% Teaminspanningen coördineren
  • 10% Administratie verwerken
  • 10% Overleg met interne en externe partijen
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Adviseur Strategie en Beleid bij De Kernen ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en uitdragen van de strategie. Je volgt en analyseert de ontwikkelingen in de sector en die van de samenwerkingspartners. Samenwerkingspartners zijn gemeentes, zorginstanties, provincies en andere (externe) partijen die kennis kunnen leveren. Je identificeert kansen en mogelijkheden en vertaalt de strategie naar concreet beleid. Je onderhoudt een sterk netwerk, zowel intern als extern, om dit beleid effectief uit te dragen en implementeren.

Jouw focus ligt op de thema’s Wonen en Leefbaarheid. Je bent betrokken bij het ontwikkelen en uitdragen van onze visie op gebied van leefbare wijken, kansen op de woningmarkt en huurbeleid. Ook zit je aan tafel om mee te denken over kwetsbare doelgroepen, de dementievriendelijke corporatie en het snijvlak wonen en zorg. Hiervoor heb je contacten met collega’s, bewoners, gemeenten en andere partners.

Je wordt onderdeel van de vakgroep Strategie en Beleid, waar je samenwerkt met twee collega-Beleidsadviseurs en twee Strategisch Coördinatoren. De Kernen is een organisatie zonder traditionele leiderschapsstructuur. In plaats daarvan wordt er veel waarde gehecht aan samenwerking en het houden van dialogen, zowel binnen je eigen team als met andere afdelingen en externe partners.

Als je het leuk vindt om te netwerken, denkt in kansen en uitdagingen en je het niet erg vindt om jezelf bezig te houden met veel diverse thema's, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Adviseur Strategie & Beleid

Op een leuke werkdag heb je 's ochtends een overleg met de vakgroep incasso over plannen voor huurders en in de middag ga je met een collega op werkbezoek bij een instelling om te leren over de begeleiding van minderjarige statushouders. Zo heb je een productief dagje achter de rug.

Op een minder leuke werkdag heb je veel tijd nodig om te analyseren hoe de woonkansen van verschillende groepen woningzoekenden er precies voor staan op basis van de gegevens uit de systemen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

De gemeente loopt achter in de taakstelling om voldoende statushouders te plaatsen en wil dat de corporatie aan het einde van het jaar een extra inzet doet. Hoe ga je te werk?

Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van het overleg met de gemeente en andere relevante samenwerkingspartners. In dit geval ga je in gesprek met de gemeente om de huidige situatie te evalueren en mogelijke oplossingen te bespreken. Je zorgt ervoor dat alle betrokken partijen op de hoogte zijn van de situatie en je streeft ernaar om een oplossing te vinden die aan alle behoeften voldoet.

Bij het zoeken naar oplossingen is het belangrijk om rekening te houden met de belangen van diverse groepen huurders. Als Adviseur Strategie en Beleid is het jouw taak om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt. In dit geval zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om andere of vernieuwende oplossingen te onderzoeken. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je in gesprek gaat met groepen over hun behoeften op het gebied van redzaamheid en langer thuis blijven wonen. Je werkt nauw samen met verschillende partijen om tot een oplossing te komen die voor iedereen werkt. De focus ligt hierbij altijd op het vinden van evenwichtige en rechtvaardige oplossingen.

Groeipad

Adviseur Strategie & Beleid
Themacoördinator

Werken bij De Kernen

Je werkt bij De Kernen in een compacte netwerkorganisatie met ongeveer 60 andere collega’s plezierig samen aan duurzaam en goed wonen in het mooie Rivierengebied. Hierbij krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen onze gezonde en maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk. De winst zit vooral in de impact die we maken voor onze huurders: duurzame woningen in een fijne leefomgeving. We zijn een mensgerichte organisatie die professioneel en slagvaardig is.

Ruimte voor mensen
Ruimte voor mensen is onze visie. We werken daarom hard aan onze maatschappelijke opdracht: betaalbare en duurzame woonruimte voor iedereen die niet zelf een huis kan kopen. Onze woningcorporatie is een netwerkorganisatie. We zijn goed georganiseerd, gezond en behalen op het gebied van duurzaamheid en klanttevredenheid hoge cijfers: de afgelopen twee jaar hebben we in de top 10 van meest duurzame woningcorporaties gestaan. Ook hebben we veel aandacht voor ‘samenredzaamheid’ en ‘zorg en wonen’. De sfeer is informeel en kun je het best vergelijken met een familiebedrijf, dat gaat voor goede relaties en continuïteit.

Duurzaam samenwerken
Het werkveld van De Kernen is divers en boeiend. Wat je in het nieuws leest, kom je bij ons elke dag tegen. Denk aan de woon- en energiecrisis, het klimaat en de zorg. Hier werk je aan duurzame nieuwbouw, renovaties, energiebesparing, ontwikkeling van nieuwe woonvormen, digitalisering, betaalbare woonlasten, huurders betrekken, leefbare wijken en veel meer. Onze partners zijn onder meer gemeenten, zorg- en welzijnspartijen en andere collega corporaties. Wij rijden 100% elektrisch en collega's die een bedrijfsauto rijden, krijgen thuis een laadpaal. Onze insteek is altijd I=R=B. Een investering in tijd en/of geld moet resultaat opleveren én bijdragen aan de bedoeling van ons werk: mensen ruimte bieden.

Stagiaires en starters
Ben jij jong? Voor starters, stagiaires en jonge medewerkers hebben we extra aandacht. Je kunt je ruimschoots ontwikkelen in de richting en het tempo dat bij jou past. Ook kun je je aansluiten bij een netwerk van jonge werknemers tot 36 jaar binnen de sector. Dit platform heet Jong Aedes. Hier staat elkaar ontmoeten, inspireren en ontwikkelen centraal. Dit is leuk en interessant! Je kunt hier net zo actief aan deelnemen als je wilt.

Meer weten over het hoe, wat en waarom van werken bij De Kernen? Kijk deze drie korte filmpjes:

WAAROM is De Kernen een netwerkorganisatie?

WAT betekent dit voor medewerkers?

HOE werkt de netwerkorganisatie?

  • Vernieuwd, duurzaam hoofdkantoor in Hedel (medio 2025)
  • 60 werknemers
  • 40% / 60%
  • Hybride werken
  • Netwerken & zelfregie

Collega's

Foto van medewerker Carla
Foto van medewerker Moreno
Foto van medewerker Marinus Kempe
Foto van medewerker Bas
Foto van medewerker Mariëlle

Carla

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht meer regelmaat en werk graag in teamverband. Het KCC-team voelde als thuiskomen: behulpzaam, met ruimte voor werk én een luisterend oor. Goede begeleiding, doorgroeimogelijkheden en klantcontact passen bij mij

Wat was je vorige baan?
Van oorsprong uit de zorg (kraamzorg en kinderopvang, 10 jaar). Daarna 12 jaar detailhandel in winkel en backoffice met veel klantcontact. Afgelopen half jaar werkzaam op het secretariaat van een notariskantoor

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk en gezellig gezinsleven met drie volwassen kinderen (twee thuis) en een kleinkind waar ik wekelijks op pas. Ik geniet van uitjes met vrienden, terrasjes, vakanties, etentjes en het leven vieren. Thuis en in de tuin is altijd genoeg te doen, en ik ga graag op pad met de fiets

Moreno

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb zelf als onderhoudsmonteur gewerkt voor verschillende woningcorporaties. Daardoor ben ik gaan solliciteren bij de Kernen. Na het eerste gesprek voelde ik mezelf al meteen welkom!

Wat was je vorige baan?
Ik heb hiervoor op de binnendienst gezeten van een sanitair groothandel. Daarvoor was ik onderhoudsmonteur/ tegelzetter.

Wat doe je in je vrije tijd?
Mijn vrije tijd besteed ik graag met vrienden. Aangezien ik in de stad woon (Den Bosch) zijn de terrasjes dichtbij.

Marinus Kempe - Directeur-Bestuurder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wonen is een eerste levensbehoefte van mensen. Daar een bijdrage aan leveren vind ik prachtig en waardevol werk. Bij De Kernen sta ik midden in de maatschappij, waarin veel in beweging is. Ik zet me hier vol in op mensgericht organiseren en duurzaam en betaalbaar wonen.

Wat was je vorige baan?
Directeur bij Waterborgh Wonen

Wat doe je in je vrije tijd?
De Natuur in

Bas

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via een detacheringskantoor kwam ik bij De Kernen terecht, een voor mij nieuwe wereld. Inmiddels werk ik er 2 jaar in vaste dienst. Vanaf dag één voelde het als een warm bad: een organisatie waar iedereen elkaar kent en de focus echt op mensen ligt.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij de Gemeente, eerst als stagiaire en daarna een tijdje als inhuurkracht voor een paar tijdelijke projecten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Van alles! Ik doe graag leuke dingen met vrienden en familie zoals lekker uiteten, lekker dagjes weg en daarnaast hou ik ook erg van films en series kijken en klus ik graag aan m'n computers!

Mariëlle

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een aantal jaar bij de politie te hebben gewerkt in een sturende en coördinerende functie (op een afdeling die minder direct contact had met de burger) merkte ik dat ik meer wilde bijdragen aan de samenleving op een manier die dichter bij de mens staat. Huisvesting is daarin een essentieel punt: een thuis is de basis van alles. Die gedachte maakte de stap naar de Kernen heel logisch.

Wat was je vorige baan?
Wat mij meteen aansprak, is dat dit een gezonde organisatie is die niet alleen oog heeft voor haar huurders, maar ook écht voor haar medewerkers. Die betrokkenheid geeft energie en motivatie om samen het verschil te maken.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd zoek ik graag ontspanning en laad ik op met het verzorgen van mijn paarden, dagjes uit of op vakantie met mijn kinderen en wandelingen maken met onze hond.

Sollicitatieproces

Telefonisch contact met Adviseur P&O
Eerste gesprek met de vakgroep/ team Mens & Organisatie
Tweede gesprek met vakgroep/lid Visieteam
Arbeidsvoorwaardengesprek met P&O incl. aanbod
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven