Woonconsulent

Tijdelijk gesloten

Woonconsulent

De Kernen Ammerzoden

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau richting social work / sociaal juridische dienstverlening
  • 2 tot 4 jaar werkervaring
  • Ervaring in het werken in het sociale domein
  • Kennis van en ervaring met gesprekstechnieken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift; Engelse taal in woord
  • Je hebt een rustige en open gesprekshouding

Wat krijg je?

  • €3.748 - €5.376 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 28 tot 32-urige werkweek
  • 189,9 vakantie-uren op fulltime basis
  • Persoonlijk opleidingsbudget en 12 uur per jaar scholing vanuit de cao
  • Telefoon, laptop en bedrijfsauto
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 50% Huurders bezoeken
  • 10% Overleg gemeente
  • 10% Leefbaarheidsoverleg
  • 10% Interactieve bijeenkomst bijwonen
  • 20% Kansgesprek met potentiële huurder

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Woonconsulent bij de Kernen ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van leefbaarheid en sociaal beheer in de wijken. Je speelt een belangrijke rol in het waarborgen van het welzijn en woongenot van de huurders, waarbij je complexe vraagstukken oplost en eventuele overlast voorkomt. Je taken bestaan uit de uitvoering van sociaal beheer, bijvoorbeeld van projecten, VvE’s en woonwagens en het bevorderen van het welzijn van zowel de huurder als de leefomgeving.

Daarbij maak je deel uit van het team Leefbaarheid, dat bestaat uit drie andere Woonconsulenten en twee Wijkbeheerders. Samen zorg je ervoor dat de leefbaarheid in de wijken optimaal is en dat huurders tevreden zijn met hun woonomgeving. Jouw rol is belangrijk in het bijdragen aan een positieve en veilige leefomgeving voor iedereen.

Als je het leuk vindt om samen te werken met gemeentes, reclassering en buurtzorg, complexe gesprekken te voeren en veel onderweg te zijn en je het niet erg vindt om problemen creatief op te lossen en conflicten te beheren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Woonconsulent

Op een leuke werkdag heb je veel variatie door het oplossen van problemen en conflicten met huurders. Je draagt actief bij aan de buurt door praktische verbeteringen aan te brengen, zoals het herplaatsen van een bankje.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met het de-escaleren van conflict situaties, wat soms bedreigend kan aanvoelen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Urgentie-aanvraag uitvoeren
    • Leefbaarheidsoverleg
    • Lunch
    • Woonfraude aanpakken
    • Gesprek met potentiële huurder
    • Lunch
    • Overlast bespreken
    • Interactieve bijeenkomst
    • Urgentie-aanvraag uitvoeren
    • Overleg Gemeente
    • Woonfraude aanpakken
    • Overlast bespreken
    • Gesprek met potentiële huurder
    • Urgentie-aanvraag uitvoeren
    • Overlast bespreken
    • Lunch
    • Urgentie-aanvraag uitvoeren
    • Woonfraude aanpakken
    • Interactieve bijeenkomst
    • Overleg Gemeente
    • Roostervrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Een bewoner vraagt of een woning gesplitst kan worden, zodat zijn ouders hun eigen woning kunnen hebben, maar toch dicht bij hem in de buurt blijven. Wat doe je?

Je start met het onderzoeken van de haalbaarheid van de aanvraag door overleg te plegen met je collega's van vastgoed en strategie & beleid, evenals met de gemeente. Je analyseert de regelgeving en de mogelijkheden voor het splitsen van de woning. Na een grondige evaluatie werk je samen met de betrokken partijen om een oplossing te vinden die zowel praktisch als conform de wetgeving is. In dit geval blijkt het splitsen van de woning niet mogelijk, maar je regelt een tijdelijke 'kangoeroe-woning' in de tuin van de bewoner. Deze oplossing biedt de ouders de benodigde mantelzorg en voldoet aan de wensen van de bewoner.

Groeipad

Zelfregie is een van de pijlers van de organisatie. Met zelfregie werk je makkelijker in een netwerkorganisatie, die De Kernen is. De basis van zelfregie is persoonlijk leiderschap. Om daaraan te werken en jezelf nog beter te leren kennen, werkt De Kernen met Profile Dynamics®. Dit helpt je, omdat je de persoonlijke waarden die jou motiveren goed leert kennen.

Wijkbeheerder
Woonconsulent

Werken bij De Kernen

Je werkt bij De Kernen in een compacte netwerkorganisatie met ongeveer 58 ander collega’s plezierig samen aan duurzaam en goed wonen in het mooie Rivierengebied. Hierbij krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen onze gezonde en maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk. De winst zit vooral in de impact die we maken voor onze huurders: duurzame woningen in een fijne leefomgeving. We zijn een mensgerichte organisatie die professioneel en slagvaardig is.  

Ruimte voor mensen
Ruimte voor mensen is onze visie. We werken daarom hard aan onze maatschappelijke opdracht: betaalbare en duurzame woonruimte voor iedereen die niet zelf een huis kan kopen. Onze woningcorporatie is een netwerkorganisatie. We zijn goed georganiseerd, gezond en behalen op het gebied van duurzaamheid en klanttevredenheid hoge cijfers: de afgelopen twee jaar hebben we in de top 10 van meest duurzame woningcorporaties gestaan. Ook hebben we veel aandacht voor ‘samenredzaamheid’ en ‘zorg en wonen’. De sfeer is informeel en kun je het best vergelijken met een familiebedrijf, dat gaat voor goede relaties en continuïteit.

Duurzaam samenwerken
Het werkveld van De Kernen is divers en boeiend. Wat je in het nieuws leest, kom je bij ons elke dag tegen. Denk aan de woon- en energiecrisis, het klimaat en de zorg. Hier werk je aan duurzame nieuwbouw, renovaties, energiebesparing, ontwikkeling van nieuwe woonvormen, digitalisering, betaalbare woonlasten, huurders betrekken, leefbare wijken en veel meer. Onze partners zijn onder meer gemeenten, zorg- en welzijnspartijen en andere collega corporaties. Wij rijden 100% elektrisch en collega's die een bedrijfsauto rijden, krijgen thuis een laadpaal. Onze insteek is altijd I=R=B. Een investering in tijd en/of geld moet resultaat opleveren én bijdragen aan de bedoeling van ons werk: mensen ruimte bieden. 

Stagiaires en starters
Ben jij jong? Voor starters, stagiaires en jonge medewerkers hebben we extra aandacht. Je kunt je ruimschoots ontwikkelen in de richting en het tempo dat bij jou past. Ook kun je je aansluiten bij een netwerk van jonge werknemers tot 36 jaar binnen de sector. Dit platform heet Jong Aedes. Hier staat elkaar ontmoeten, inspireren en ontwikkelen centraal. Dit is leuk en interessant! Je kunt hier net zo actief aan deelnemen als je wilt.

Meer weten over het hoe, wat en waarom van werken bij De Kernen?
Kijk deze drie korte filmpjes:

  • Vernieuwd, duurzaam hoofdkantoor in Hedel (medio 2025)
  • 58 werknemers
  • 40% / 60%
  • Hybride werken
  • Netwerken & zelfregie

Collega's

Foto van medewerker Marinus Kempe
Foto van medewerker Gerie Keppel
Foto van medewerker Meike

Marinus Kempe (61) - Directeur-Bestuurder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wonen is een eerste levensbehoefte van mensen. Daar een bijdrage aan leveren vind ik prachtig en waardevol werk. Bij De Kernen sta ik midden in de maatschappij, waarin veel in beweging is. Ik zet me hier vol in op mensgericht organiseren en duurzaam en betaalbaar wonen.

Wat was je vorige baan?
Directeur bij Waterborgh Wonen

Wat doe je in je vrije tijd?
De Natuur in

Gerie Keppel (56) - Werkvoorbereider - vakgroep PO (Planmatig Onderhoud)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij De Kernen heb ik de kans gekregen om te ontwikkelen van een ondersteunende functie naar een zelfstandige functie. Niet alleen energie, maar ook circulariteit en klimaatadaptatie zijn een onderdeel van de verduurzaming van onze woningportefeuille. Samen met onze vakgroepen ervoor zorgen dat huurders een duurzame en comfortabele woning krijgen met betaalbare woonlasten.

Wat was je vorige baan?
Polikliniekassistent kaakchirurgie

Wat doe je in je vrije tijd?
(Ver)bouwen en genieten samen met mijn gezin.

Meike (22) - Stagiair

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Stagelopen bij De Kernen kan ik iedereen aanraden! Vanaf dag één voelde ik me ontzettend welkom binnen de organisatie. Tijdens mijn communicatie-afstudeeronderzoek ben ik veel te weten gekomen over de branche en heb ik veel bijgeleerd op het gebied van communicatie. Daarnaast kreeg ik volop ruimte en tijd om aan mijn onderzoek te werken. Al met al kijk ik met een fijn gevoel terug op deze afstudeerperiode!

Wat was je vorige baan?
Horeca

Wat doe je in je vrije tijd?
Crossfit, terrasje pakken met vriendinnen zijn

Sollicitatieproces

Gesprek met collega's en Adviseur P&O
gesprek met collega's en Adviseur Mens
Voorstel Arbeidsvoorwaarden

Interessante baan?

Terug naar boven